mandag 9. april 2012

Så er første år omme...


I dag er Julie og Helene reist hjem etter sine 3 uker i 
praksis i skole. De har nok lært mye på den tiden 
de har vært der nede og dere som 
har fulgt dem på bloggen har kunne lese om 
deres opplevelser. 
 

Siste dagen jeg var i Bordeaux, var jeg og elevene på 
vinsmaking. Vi fikk smake på en rød og en hvitvin. 
Jentene er ikke 18 år og fulgte derfor både norsk og 
fransk lov, de spyttet ut vinen.  
Jeg kunne skrevet mye om vin fra Bordeaux-distriktet her, 
men oppmuntrer heller til folkeopplysning dersom du er 
der nede selv. 


Siste kvelden var vi på |en nydelig resaurant sammen med 
Marie og hennes datter og svigersønn. 
Jeg spiste lokal tapas tallerken med foie gras (gåselever), and og 
gås stekt på ulike måter. 
Kjempegååått!!
 
 Så nydelig solppgang over skyene mellom Bordeaux og Amsterdam. 


Nå begynner hverdagen igjen. 
Nå skal vi skrive rapport fra oppholdet her ned. 
Jeg skal skrive min rapport om besøk i praksisplass, 
kulturopplevelser og hvordan jeg hjalp elevene mine til 
å lokalisere seg i Bordeaux. 
Elevene må skrive rapport fra oppholdet, det de opplevde 
i praksis, hvordan det var å bo i byen i 3 uker, hvordan 
det var å være alene og hvordan de ble fulgt opp. 

Så begynner forberedelser for en ny reise, et nytt år
med nye elever.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar