søndag 1. april 2012




Lørdagens aktiviteter!


Fredagen fikk meg og Helene melding av Marie, kontakten vår her i Frankrike om vi ville være med til Europas høyeste sanddyne og Arcachon (tror det er riktig skrevet) på lørdagen. Vi hadde ikke laget noen andre planer og takket selvfølgelig ja! Dette er noe begge IKKE angrer på. Først tenkte jeg, ja vi skal se på en sandhau og reise til en strand. Men det var så mye mer enn det..

Marie plukket oss opp kl 13.00 på lørdagen og om jeg ikke husker feil tok det pluss minus en time kjøring. Vi parkerte og begynte å  gå oppover mot sanddynene. Når jeg først så sanddynen tenkte jeg at det var så utrolig at det var en så stor sandhau ikke langt fra Bordeaux. Den andre tanken som slo meg var at vi skulle gå opp der… For å si dt sånn så har verken meg eller Helene fått så mye kondisjonstrening den tiden som vi har vært her, så vi hadde nok begge godt av det. Vi fulgte strømmen av folk som gikk både oppover og nedover. Med solen i ryggen og sand under beina fikk jeg skikkelig feriefølelse, men ingenting slo synet som møtte oss på toppen. Det er faktisk noe av det mest fantasiske jeg har sett. Og det verste var at jeg begynte og tenke på Jack sparrow hehe..Minte meg så sykt om Pirates of the caribien!

Det var sjø så langt øye kunne se. Det var alle fargenyanser blandet sammen som gjorde alt så mye bedre. Meg og Helene fant ut at vi skulle gå ned på andre siden (som var myyyeeee lenger enn det vi hadde gått opp). Marie ville være igjen på toppen, noe som jeg ikke tenkte over før på veien opp igjen! Sykeste kondisjonsøkten i masse sand, just so you know. Men det var så verdt det. Det var en strand helt nede hvor de var en del folk, som faktisk ikke badet. Jeg skjønte ikke helt hvorfor siden det var varmt og vannet så super deilig ut. Vell, når vi gikk uti var det ikke så deilig lenger. Blodsirkulasjonen stoppet jo nesten opp i beina! 

Hverfall så koste vi oss masse borte ved sanddynene og etterpå kjørte vi til Arcachon. Jeg tok dessverre ikke noen bilder der, men vi lå på stranden og solte oss. Fikk til og med bittelitt skille(eller det er noe jeg håper og liker å tro). Etter vi hadde slappet av og deiget oss på stranden gikk vi opp på en kafe og tok en kaffe. Det var en perfekt avsluttning på dagens utflukten og vi reiste hjem med nye tanker og opplevelser. Jeg merket at lysten av og reise rundt og oppleve verden ble større og at dette var bare en begynnelse, en god begynnelse.
På veien hjemover ble det en del kø grunnet noen ulykker, hvor jeg håper ikke noen ble alvorlig skadet.  Kunne ha skrevet mange flere avsnitt, en da hadde sikkert ikke folk giddet og lese det. Jeg hade hvertfall ikke gjort det hehe...










  HER ER NOEN BILDER! <3 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar