tirsdag 27. mars 2012

Julie her! 
Etter en liten oppdatering fra Helene tidligere i dag tenkte jeg at jeg skulle komme med en etteroppdatering og fortelle litt om hvordan dagen min har vært. 
Jeg er i praksis i St.Gabriel barneskole og aldersgruppen på barna jeg jobber med er 6 til 7 år. Jeg begynner 08.25 om morningen og bruker omtrent 20 min til skolen når jeg går. Jeg er ferdig kl 17.00 og er hjemme rundt halv 6.  Jeg jobber med en teatchers assistant som heter Laurence. Hun er fra Belgia og har hatt to uker utplassering på St.Gabriel. Denne uken er hennes tredje og siste uke.
 Etter helgen har jeg bare en uke igjen så da har Laurence reist og jeg kommer til å jobbe med hovedlæreren Anne. Laurence skal bli lærer så det er hun som styrer hva klassen skal gjøre den tiden hun er her. Jeg har tatt litt bilder av ting som vi har gjort i dag og generelt av klasserommet. Jeg tenkte jeg skulle komme med et lengre innlegg om forskjellene fra det tradisjonelle norske skolemiljøet og det franske, men det får kommer nok en annen dag siden Helenusen har lallet seg, vil jo ikke at hun skal være gretten i morgen tidelig ! :P








I dag har vi malt påskeegg og pyntet et fantasitre. De kunne farge og klippe med de fargene de ville. Det ble veldig bra til slutt og det virket som om ungene virkelig likte det. Det bruker mye tid på at de skal kunne forme og lage ting selv. Det er lærerikt og være med på og nå som jeg har vært i klassen en liten stund ligger jeg mer og mer merke til hvem som faktisk konsentrerer seg mest om og få det finest mulig. Kanskje fremtidige kunstnere, hvem vet?


Kommer med et innlegg i morgen og, snakkes! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar