torsdag 29. mars 2012

Love life and life will love you back! 

I dag vil jeg dedikere dette innlegget  til min nye venn ****. Har du noen gang følt deg trist og lei når ingenting går din vei? Det er lett og tenke negative tanker og klage over småting når det er noe man ikke er fornøyd med. Alle har dårlige og gode dager. Man verdsetter ulike verdier i livet og man kan alltid si at det er andre som har det verre enn deg.

Jeg snakket om en verdags helt som het Mailiss i et tidligere innlegg, vell...I dag møtte jeg en til. Noe av det første man ligger merke til er det nydelige og skjønne smilet hans. Det andre er utstråligen og godheten. Det tredje er slangen og maskinen han har med seg. Han er 7 år og må ha med seg en oksygenmaskin kontunierlig og få mat intravenøst. Både han, og de rundt han lever i en uvisshet hvor de ikke vet om han lever i morgen, om en uke, måned eller 3 år. Han klager aldri og smiler alltid.

Han jeg møtte i dag er en ung livsnyter. Selv om **** er bare 7 år gammel har han nok mer erfaring enn de fleste på samme alder og mange andre. Bare ut i fra den timen jeg så han kan jeg si at han elsker livet og verdsetter det han har. Når jeg så han, kom han bort og tok meg i hånden,  jeg smeltet der og da. Man kjenner godt hva man savner og hva man burde verdsette mer som man allerede har når man ser slike situasjoner. Verdsett de verdier og som er viktig for deg selv og de rundt deg. Man vet aldri hvor lenge man har det.   

1 kommentar:

  1. Helt utrolig flott innlegg Julie. Jeg er stolt av at vi valgte deg.
    Kos og klem Hege

    SvarSlett