torsdag 22. mars 2012

Litt regn og litt drama



  Slik ser det ut utenfor skoleporten til 
Ecole Saint Gabriel, Julie sin skole. 
Når man går forbi skulle man ikke tro at det er en 
skole som skjuler seg bak dørene, men det er det. 
Om morgenen er det masse foreldre og barn som går inn
gjennom porten, og det er mange bilder som står i rekke
og rad utenfor i gaten, for å slippe barna av.



I dag kom jeg på skolen med Julie fordi jeg skulle 
få underskrift fra læreren på diverse papirer som hører 
til Leonardo-prosjektet. 
Klassen hennes skulle gå på dramaforestilling i gymsalen 
og hun spurte om jeg ville være med å se på... 
Så gøy..
Tema for forestillingen var respekt for ulikheter (diversity) 
og budskapet var at hjertet vårt og samvittigheten vår vokser
og blir god når man har respekt for ulike mennesker som har 
ulik bakgrunn og ulike forutsetninger. 
 

  
Etterpå gikk jeg rundt i byen for å finne frem til ulike ting 
som jeg tenker jentene kanskje vil få bruk for. 


Kino er kanskje noe de har lyst å gå på en kveld. 
Jeg tok med meg et program til dem. 
 

Cathedral St Andrè by night. 
En nydelig katedral midt i byen som har en flott 
stemning i plassen og gatene rundt. 
 

Rådhuset. 
I dag har det vært mye politi i gatene, mye mer enn jeg har sett før. 
I følge Madam Poussard er det fordi drapsmannen fra Toulouse ble fraktet 
til Bordeaux for obduksjon og at Borgermesteren i Bordeaux som også er 
Utenriksminister reiste i dag til Jerusalem for å følge to av de døde barna i begravelse. 
(De var fra Bordeaux) 
Vi får håpe at situasjonen roer seg nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar