lørdag 12. april 2014

Siste dagen

Hei. Nå ligger jeg helt flat på sengen og prøver å skrive det siste innlegget i Frankrike. Jeg har vært syk og dårlig de siste dagene, men i dag merker jeg det har vært på sitt verste. Jeg gjør meg klar for morgendagen ved å pakke litt i kofferten nå og finne ut hva jeg skal gå med også videre.

I går var siste dagen og da kom jeg med en overraskelse til barna i klassen min. En norsk kalender, norsk melkesjokolade også et lite troll! Det var noe barna likte veldig godt og de gikk rundt og holdt på trollet omtrent hele dagen. Sjokoladen falt også veldig i smak, til og med læreren og assistenten i klassen skrøt veldig av den.


Område: Yrkesutøvelse
Legge til rette for lek ut fra den betydningen lek har for barns læring, utvikling og sosialisering

Jeg må dessverre si at jeg ikke har vært med så mye lek i praksistiden. Når klassen min har gått ut har jeg alltid vært inne og vasket. Jeg har heldigvis vært med på lek med de eldste barna etter de har vært i kantinen og spist, mens min klasse har sovestund. Der går det i fri lek som barna har styr på selv. Det er alltid noen voksne innenfor gjerdet der barna leker hver dag og passer på at alt går fint for seg. Jeg har sett og blitt dratt med i stivheks av barna og det var gøy å se at de har mye av det samme som i Norge.

Jeg har også vært med på litt lek i "the green room" der lærerne bare stappet inn omtrent 40-50 barn. Der var det flere kasser med leker og forskjellige ting barna kunne være aktive med. Det var veldig høylytt og kaos, men det hadde sin egen sjarm. Jeg var med å passe på at ingen begynte å lage trøbbel der inne og det var en oppgave jeg ikke kjedet meg med. Jeg såg at barna var veldig inkluderende med hverandre og det er alltid positivt. Jeg tror ikke skolene i Frankrike legger til rette for lek like mye som de gjør i Norge og det syns jeg er dumt når lek er såpass viktig for barn. 

-Tirill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar