fredag 12. april 2013

Endelig fredag!

Nå er det endelig fredag! 
kan ikke vente med å sove til jeg vil i morgen og slappe av.
Men så var det dagen i dag da

Jeg er utplassert i Ecole Saint Seurin sammen med Nathalie, men siden hun var syk i dag var det min første dag alene i praksis. Jeg merket at det var veldig annerledes når hun ikke var der, jeg ble rett og slett mer stille.Men jeg fikk mer inntrykk av hvordan de andre har det, siden vi er de eneste på samme skole. 

klassen min har om forskjellige land og steder, og nå har vi om Afrika. 
Det vi gjør er å lese bøker om Afrika og tegner og maler afrikanske dyr.
Barna tar også med seg ting hjemme ifra som har med Afrika å gjøre, enten bøker, leker, til og med redskaper. 


I det siste føler jeg dagene går fort, jeg føler ikke jeg er så lenge på jobb 
selv om jeg jobber fra halv ni til kvart over fem. 
Jeg får lov til det meste, jeg får hjelpe barna 
(selv om jeg ikke klarer å si mye til de på fransk og de spør meg på fransk) 
så kroppspråk fungerer ganske bra! 
Jeg har blitt godt tatt imot av både lærere, assistenter og av barna! 

De lager også morsdags presang, om noen uker skal de male dem og de kan få dem med seg hjem.


Læreren leser bøker til barna og de sitter å følger med, 

Det har vert en lang dag, så jeg vil bare si bonne weekend! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar