søndag 7. april 2013

Først dag på Saint Moniqe

første dag på Saint Moniqe ble jeg godt tatt imot av læreren i klassen jeg skulle være på, hun var veldig flink i Engelsk, så det var også lett å kommunisere sammen. Til skolen som ligger på Hosp.Pellegrin, Tar jeg tram  som er en type "by bane". Jeg begynte klokken 9 første dagen, og var ferdig klokken halv 5, så det er litt lenge dager på skolen enn det vi er vant til i Norge.

Barna hadde lært seg noen enkle ord på Engelsk, som "Thank you" og " My name is".  Jeg synes det er veldig spennende å være på en Fransk skole, her har de en helt annen måte og jobbe på enn på Norske skoler, og dette er utrolig gøy å oppleve.

Når jeg snakker med elevene oversetter læreren det de sier, så samtidig som de lærer å snakke Engelsk, lærer jeg fransk.

Læreren i klassen hadde forberedt litt små oppgaver jeg skulle gjøre mens jeg var der, som å lime inn bilde og ark i permene de har. Disse permene tar de med hjem så foreldrene kan se hva de har gjort på skolen. De hadde også skrevet om at de skulle ha en ny assistent i klassen som kom fra Norge, sånn at foreldrene visste hvem jeg var når de leverte og hentet barna.

Klassen har også et prosjekt de jobber med som er tema "påske" da hadde jeg på fredag med meg en gruppe på 4 elever der vi malte påskekyllinger som skulle være i svart og hvitt. Det var en konkurranse de hadde med nabolaget om hvem som kunne henge opp mest påskepynt i vinduene, dette var veldig gøy, samtidig som jeg fikk snakket og blitt litt bedre kjent med barna, en fin måte å lære navn på også.



 Feiring av 2 bursdager
 Bilde av klasserommet:
 Idag var vi også på åpen dag på den videregående skolen, der vi fikk en omvisning på skolen og hvordan dagene til elevene var der, vi var sammen med en gruppe lærere fra Østerrike. Dette var veldig hyggelig, og vi fikk også smake god drikke og mat som kokkene på skolen hadde lagd.


Dette er et bilde av lamper som elevene på design hadde laget, veldig kreative! 




Dukker som helseklassen øver seg med:



Han som står og viser bilder på dette bildet har vært i Afrika og, og nå selger de vesker og andre ting fra Afrika som han hadde tatt med seg tilbake på skolen for og samle inn penger til de der nede. 



Sist gang vi var på denne videregående skolen ble vi også tatt bilde av, av en lokal journalist  Her er bilde av oss i avisen:



ikveld har vi vært ute på restaurant og spist en siste middag sammen først Elin og Hege reiste, Marie og hennes familie var også med. Vi spiste veldig god mat på fin restaurant! Håper dere får en fin tur hjem Hege og Elin, vi kommer til å savne dere her!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar