onsdag 17. april 2013

Siste uke i praksis

Nå er vi kommet til siste uke i praksis, og ikke lenge igjen før avreise. Har kost meg skikkelig mye den tiden eg har vært her, det er 1 dag igjen i praksis, og på fredag får eg gå klokken 12 fordi jeg skulle få bruke resten av dagen til å pakke. Tiden har altså gått VELDIG fort.

Den første uken var jeg ikke så mye inkludert i klassen, da satt jeg mest og observerte. Dette endret seg veldig fort med en gang jeg snakket med læreren og spurte om jeg ikke skulle hjelpe hun med noe. Da fikk jeg ta halve klassen med meg i en egen gruppe, og male påskeharer sammen med de, lage morsdag-kort  og hjelpe de elevene i klassen som trengte litt ekstra hjelp.

I klassen min er det 25 elever, og bare en lærer, så her har eg vært assistenten til læreren, og det har vært mye og gjøre. Jeg har fått mer og mer ansvar når eg har vært der, som for eksempel å passe på elevene som er på SFO, mens lærerne er i møter. Jeg er veldig glad for at jeg har fått lov til det, de viser at de stoler på meg når eg er der, og at de trenger min hjelp.

I morgen tidlig har eg møte med læreren en halvtime før skolen begynner, der vi skal snakke om hvordan det har gått. På fredag kommer også rektoren tilbake på skolen for å si hade, likevel om hun har ferie akkurat nå.




Dette er bilde av klasserommet, og den klassen jeg har vært i. 





Har også pakket inn gaver til klassen. En bok om Norge som er til læreren, og en Trollfigur som er til hele klassen. 




Idag er det 28 grader og sol, og vi har hatt dagen fri. Det er siste fridagen før vi reiser, så idag har vi spist lunsj ute, nede ved elven. Har også vært på en del shopping.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar